- Kosteloze Garantie all-inclusive: Jouw product wordt automatisch aangemeld voor de garantie via MyFestool
- Professionele en snelle klantenservice
- Bestel originele Festool onderdelen rechtstreeks in de webshop
- Koop rechtstreeks bij de fabrikant
- Geen verzendkosten vanaf € 50 (incl. btw)
- Kosteloze retourzending
- 30 dagen recht van retour bij aankoop via de webshop
- Snelle en betrouwbare levering
-
-
Retourzendingen
Alle informatie over retourzendingen Retourzendingen aanvragen -
Verzending
Alle informatie over de verzending Vragen over verzending
-
Betalingsmogelijkheden
Alle betalingsmogelijkheden in één oogopslag Vragen over betalingsmogelijkheden -
-
Jouw voordelen in de Festool webshop
- Kosteloze Garantie all-inclusive: Jouw machine wordt automatisch aangemeld voor de garantie
- Geen verzendkosten vanaf € 50 (incl. btw)
- Snelle en betrouwbare levering
- Kosteloze retourzending
- Koop rechtstreeks bij de fabrikant
- Professioneel advies via onze Customer Service
- 30 dagen recht van teruggave
- Bestel originele Festool onderdelen rechtstreeks in de webshop
Dat hangt af van verschillende factoren. Het beste kan je hiervoor contact opnemen met onze Customer Service. E-mail: customerservice-nl@festool.com, telefoonnummer: 0182-621940. Zij kunnen je helpen met achterhalen wanneer artikelen weer op voorraad zijn.
Ja, je kunt een bestelling als gast opgeven. Kies hiervoor de optie "Bestellen als gast" als je bij de betaling bent.
Controleer jouw spammap in je e-mailpostvak. Als je daar ook geen bevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Om juridische redenen kunnen we geen bestellingen via de telefoon of e-mail aannemen. Gelieve uitsluitend via de shop te bestellen. Alleen op die manier kunnen we een probleemloze afwikkeling garanderen. Als je vragen hebt, helpt onze klantenservice je graag verder.
Vanaf mei, 2024 zullen de onderdelen en fan-artikelen worden aangeboden op de Festool Webshop. Juni, 2024 zal het gehele assortiment, met uitzondering van enkele artikelen, worden aangeboden op de webshop.
Optimale verzending

- Gratis verzending vanaf een aankoopwaarde van € 50 incl. btw. (anders bedragen de verzendkosten € 7,90)
- De levering vindt binnen 3-5 werkdagen plaats (maandag tot zaterdag)
- Voorlopig is een levering alleen binnen Nederland mogelijk
- 30 dagen recht van retour bij aankoop via de Webshop


Als je een defect artikel hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Wacht je nog op jouw levering binnen de leveringstermijn van 2-4 werkdagen? Graag nog even geduld. Als de levertijd al is overschreden, neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder. Zodoende kunnen we onderzoeken waar het artikel gebleven is.
Je kunt de verzendstatus van jouw zending op elk moment volgen met behulp van de trackinglink die je per e-mail is toegestuurd. Als je nog meer vragen hebt over de leveringsstatus, neem dan rechtstreeks contact op met de betreffende verzendpartner.
Je kunt jouw bestellingen en de bestelstatus inzien in jouw MyFestool account onder "Besteloverzicht".
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder met het retourproces.
Bestellingen via onze webshop in Nederland kunnen we helaas niet in het buitenland leveren. Je hebt echter de mogelijkheid om rechtstreeks de website van een Festool-dealer te bezoeken. Klik hier om een dealer in jouw regio te zoeken.
In het bestelproces kan je een leveringsadres invoeren dat afwijkt van het factuuradres. Helaas zijn leveringen aan pakketpunten momenteel niet mogelijk.
Vanaf een bestelwaarde van € 50,00 incl. BTW is de levering zonder verzendkosten.
Voor een bestelwaarde van minder dan € 50 bedragen de verzendkosten voor de webshop bestelde artikelen € 7,90. De verzendkosten worden aan je getoond voordat je jouw bestelling plaatst. Indien een zending in meerdere deelleveringen wordt gedaan, worden de verzendkosten slechts eenmaal in rekening gebracht.
De levering van artikelen die je rechtstreeks bij Festool hebt besteld gaat vanuit ons magazijn naar het door jou opgegeven afleveradres. Bij een complete levering richt de levertijd zich naar het artikel met de langste levertijd.
Het zendingsnummer vind je in jouw e-mail met de verzendbevestiging. In de regel wordt het trackingnummer op de dag van verzending rond 18.00 uur geactiveerd en kan je de zending volgen. Indien je vragen hebt over jouw zending, kan je hier met ons contact opnemen.
Het volgen van zendingen is mogelijk bij alle vervoerders. De link om de status van jouw zending te kunnen volgen, krijg je per e-mail in de verzendbevestiging.
Indien je een verkeerd artikel hebt ontvangen, kan je dit aan ons terugsturen. Meld de retourzending aan via ons retourzendingsportaal. Geef de reden "verkeerd artikel" aan en meld je bij onze klantenservice.
Betalingsmogelijkheden

iDEAL: Bij het gebruik van iDEAL word je tijdens het betalingsproces doorgestuurd naar de betaalomgeving van je eigen bank. Je kunt iDEAL gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Met iDEAL wordt het bedrag direct van je rekening afgeschreven.
Creditcard: Direct online per creditcard betalen. Wij accepteren Mastercard, Visa en American Express.
Klarna: Met de betaaloptie Klarna kan je het factuurbedrag eenvoudig binnen 30 dagen betalen. De factuur kan je gemakkelijk in de Klarna-app of online betalen. Afhankelijk van de individuele kredietwaardigheid kan de beschikbare winkelwagenwaarde variëren. Als je artikelen wilt retourneren, kan je heel eenvoudig jouw retourzendingen markeren in de Klarna-app om de factuur te pauzeren totdat de retourzendingen zijn afgewikkeld. Klarna actualiseert jouw factuur zodra de artikelen bij de fabrikant zijn aangekomen.
PayPal: Een snelle en volledig veilige oplossing om al uw aankopen in enkele klikken te betalen.
Mocht er toch een fout ingeslopen zijn, stuur ons dan een kort berichtje met het juiste factuuradres en we sturen je een factuurcorrectie.
De overdracht van jouw gegevens wordt daarbij door een veilige SSL-verbinding beschermd. Het 3D Secure-proces van Mastercard (Mastercard Identity Check) en Visa (Verified by Visa) zorgt voor extra veiligheid door de zogenaamde "tweefactorauthenticatie".
Met de Klarna factuurbetaalmogelijkheid kan je het factuurbedrag eenvoudig binnen 30 dagen achteraf voldoen.
De factuur kan je makkelijk in de Klarna-app vinden en online betalen. Afhankelijk van de individuele kredietwaardigheid kan de beschikbare winkelwagenwaarde variëren.
Als je artikelen wilt retourneren, kan je eenvoudig jouw retourzendingen markeren in de Klarna-app om de factuur te pauzeren totdat de retourzendingen zijn afgewikkeld. Klarna actualiseert jouw factuur zodra de artikelen bij de fabrikant zijn aangekomen.
Bestellingen retourneren

- 30 dagen recht van retour: Voor alle producten die je bij onze webshop koopt, bieden wij een vrijwillig recht van retour van 30 dagen vanaf de ontvangst van het artikel.
- Retourzendingen: Artikelen kan je via ons retourportaal eenvoudig en gemakkelijk terugsturen.
- Retourzendingen van accu’s: Wil je een accu-product of een groot artikel terugsturen? Neem hiervoor dan contact op met onze klantenservice.
Bij Festool gaan we bij aankopen in onze webshop op www.festool.nl verder dan het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen en geven 30 dagen de mogelijkheid om te retourneren.
Als je van dit retourrecht gebruik wilt maken en de artikelen kosteloos geheel of gedeeltelijk wilt terugsturen, volg dan deze procedure:
- Zoek eerst je bestelnummer (en de postcode) van het bezorgadres
- Log in op ons retourportaal
- Selecteer de bestelling waarvoor je een artikel wilt retourneren
- Selecteer het artikel dat je wilt retourneren en de reden voor het retourneren
- Kies de verzendpartner die de retourzending verzorgt (DPD, DHL of UPS)
- Plaats het onbeschadigde artikel stevig in een doos zoals je het artikel ook hebt ontvangen en sluit het zorgvuldig af.
- Druk het retourlabel af en plak het zichtbaar op het pakket
- Breng het pakket naar een DPD parcelshop, DHL ServicPoint of UPS Access Point
- Zodra we jouw retourzending hebben ontvangen, controleren we deze en na goedkeuring betalen we je zo snel mogelijk terug.
Aangezien onze zendingen accu's kunnen bevatten, zijn wij volgens de Nederlandse wet op batterijen (BattG) verplicht je te informeren dat accu's niet met het huisvuil mogen worden weggegooid. Je bent wettelijk verplicht om gebruikte accu's in te leveren. Gebruikte accu's kunnen schadelijke stoffen bevatten die het milieu of uw gezondheid kunnen schaden als ze niet op de juiste manier worden opgeslagen of verwijderd. Ze bevatten echter ook belangrijke grondstoffen (zoals ijzer, zink, mangaan of nikkel) en kunnen worden gerecycled. Je hebt twee mogelijkheden om gebruikte accu's weg te gooien: Je stuurt de accu's na gebruik naar ons terug of je levert ze gratis in in de directe omgeving (bijv. bij verkooppunten of gemeentelijke inzamelcentra). Inlevering bij verkooppunten is beperkt tot de gebruikelijke hoeveelheden voor eindgebruikers en gebruikte accu's die de distributeur als nieuwe accu's in zijn assortiment heeft of heeft gehad.
Oude elektrische apparaten mogen niet samen met het huishoudelijk afval worden weggegooid. Consumenten zijn verplicht om ze correct en gescheiden van het huishoudelijk afval te verwijderen. Om dit duidelijk te maken zijn alle nieuwe elektrische- en elektronische producten die op de markt worden gebracht sinds 2005, voorzien van het symbool van een doorgekruiste vuilnisbak als zichtbaar teken van zuinig omgaan met hulpbronnen en milieubescherming.
Je hebt de mogelijkheid om oude elektrische apparaten naar een geschikt inzamelpunt in een winkel of gemeente te brengen. Je kunt je oude apparaten ook gratis inleveren bij ons verzendmagazijn:
Festool Nederland B.V.
Coenecoop 2 G
2741 PG WADDINXVEEN
Gooi batterijen en accu's weg zoals beschreven onder "Informatie over de batterijwet". Voor apparaten met gegevensopslag bent u verplicht persoonlijke gegevens te verwijderen.
Als je een consument bent, dan kan je het volgende herroepingsrecht uitoefenen:
Je heb het recht om deze overeenkomst binnen dertig dagen zonder opgave van redenen te herroepen.
Meer informatie over herroeping vind je hier.
Voordelen van jouw persoonlijke MyFestool account
- Snelle, eenvoudige aankoop dankzij al geregistreerde gegevens
- Beheer van al jouw Festool machines en persoonsgegevens
- Besteloverzicht/-status en notitieblokfunctie
- Snel zoeken naar passende accessoires en reserveonderdelen
- Opdracht geven en volgen van reparaties
- En nog meer exclusieve voordelen
Heb je nog meer vragen over machines, services of bestellingen?

Bezoek dan ons serviceportaal en vind meer informatie over MyFestool, Garantie all-inclusive en de volledige reparatie, of neem contact op met onze klantenservice.