Alles over jouw bestellingen, retourzendingen en nog veel meer

    Jouw voordelen in de Festool webshop

    • Kosteloze Garantie all-inclusive: Jouw product wordt automatisch aangemeld voor de garantie via MyFestool
    • Professionele en snelle klantenservice
    • Bestel originele Festool onderdelen rechtstreeks in de webshop
    • Koop rechtstreeks bij de fabrikant
    • Geen verzendkosten vanaf € 50 (incl. btw)
    • Kosteloze retourzending
    • 30 dagen recht van retour bij aankoop via de webshop
    • Snelle en betrouwbare levering
    Naar de Webshop
    Waarom zou ik rechtstreeks bij de Festool onlineshop kopen?

    • Kosteloze Garantie all-inclusive: Jouw machine wordt automatisch aangemeld voor de garantie
    • Geen verzendkosten vanaf € 50 (incl. btw)
    • Snelle en betrouwbare levering
    • Kosteloze retourzending
    • Koop rechtstreeks bij de fabrikant
    • Professioneel advies via onze Customer Service
    • 30 dagen recht van teruggave
    • Bestel originele Festool onderdelen rechtstreeks in de webshop

     

    Het artikel dat ik wil kopen is niet beschikbaar. Wanneer is het weer leverbaar?

    Dat hangt af van verschillende factoren. Het beste kan je hiervoor contact opnemen met onze Customer Service. E-mail: customerservice-nl@festool.com, telefoonnummer: 0182-621940. Zij kunnen je helpen met achterhalen wanneer artikelen weer op voorraad zijn.

    Kan ik een bestelling als gast opgeven?

    Ja, je kunt een bestelling als gast opgeven. Kies hiervoor de optie "Bestellen als gast" als je bij de betaling bent.

    Ik heb geen bestellingsbevestiging ontvangen!

    Controleer jouw spammap in je e-mailpostvak. Als je daar ook geen bevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Kan ik telefonisch bestellingen opgeven?

    Om juridische redenen kunnen we geen bestellingen via de telefoon of e-mail aannemen. Gelieve uitsluitend via de shop te bestellen. Alleen op die manier kunnen we een probleemloze afwikkeling garanderen. Als je vragen hebt, helpt onze klantenservice je graag verder.

    Welke Festool-producten kan ik in de webshop kopen?

    Vanaf mei, 2024 zullen de onderdelen en fan-artikelen worden aangeboden op de Festool Webshop. Juni, 2024 zal het gehele assortiment, met uitzondering van enkele artikelen, worden aangeboden op de webshop.

    Hoe kan ik profiteren van de automatische garantieregistratie?
    Als je met een MyFestool account bestelt, worden jouw voor garantie in aanmerking komende producten in de winkelwagen automatisch geregistreerd voor de garantie. Je vindt jouw geregistreerde producten in de MyToolbox in jouw MyFestool account.

    Optimale verzending

    truck

     

    • Gratis verzending vanaf een aankoopwaarde van € 50 incl. btw. (anders bedragen de verzendkosten € 7,90)
    • De levering vindt binnen 3-5 werkdagen plaats (maandag tot zaterdag)
    • Voorlopig is een levering alleen binnen Nederland mogelijk
    • 30 dagen recht van retour bij aankoop via de Webshop

     

     

       
    Wat moet ik doen als ik een gebrekkig of defect artikel heb ontvangen?

    Als je een defect artikel hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

    In mijn levering ontbreekt een artikel.

    Wacht je nog op jouw levering binnen de leveringstermijn van 2-4 werkdagen? Graag nog even geduld. Als de levertijd al is overschreden, neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder. Zodoende kunnen we onderzoeken waar het artikel gebleven is.

    Wat moet ik doen als mijn pakket niet werd geleverd?

    Je kunt de verzendstatus van jouw zending op elk moment volgen met behulp van de trackinglink die je per e-mail is toegestuurd. Als je nog meer vragen hebt over de leveringsstatus, neem dan rechtstreeks contact op met de betreffende verzendpartner.

    Waar kan ik mijn bestellingen of de bestelstatus inzien?

    Je kunt jouw bestellingen en de bestelstatus inzien in jouw MyFestool account onder "Besteloverzicht".

    Hoe retourneer ik gevaarlijke of grote artikelen?

    Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder met het retourproces.

    Kan ik de producten in het buitenland bestellen?

    Bestellingen via onze webshop in Nederland kunnen we helaas niet in het buitenland leveren. Je hebt echter de mogelijkheid om rechtstreeks de website van een Festool-dealer te bezoeken. Klik hier om een dealer in jouw regio te zoeken.

    Kan ik mijn bestelling ook naar een ander leveringsadres laten sturen?

    In het bestelproces kan je een leveringsadres invoeren dat afwijkt van het factuuradres. Helaas zijn leveringen aan pakketpunten momenteel niet mogelijk.

    Is de levering zonder verzendkosten?

    Vanaf een bestelwaarde van € 50,00 incl. BTW is de levering zonder verzendkosten.
    Voor een bestelwaarde van minder dan € 50 bedragen de verzendkosten voor de webshop bestelde artikelen € 7,90. De verzendkosten worden aan je getoond voordat je jouw bestelling plaatst. Indien een zending in meerdere deelleveringen wordt gedaan, worden de verzendkosten slechts eenmaal in rekening gebracht.

    Kan ik een voorkeursdatum afspreken?
    Een levering op een voorkeursdatum wordt momenteel niet aangeboden.
    Kan ik de artikelen bij een dealer in mijn omgeving laten leveren?
    Nee, dit is niet mogelijk.
    Hoe lang duurt het tot mijn bestelling er is?

    In Nederland vindt de levering binnen 3-5 werkdagen plaats (maandag tot en met zaterdag, met uitzondering van wettelijke feestdagen in Nederland). Je kunt de status van jouw bestelling op het dashboard in jouw persoonlijke MyFestool account volgen.

    Ik heb meerdere artikelen met verschillende verzendduur besteld en wil weten of de artikelen samen worden verstuurd.

    De levering van artikelen die je rechtstreeks bij Festool hebt besteld gaat vanuit ons magazijn naar het door jou opgegeven afleveradres. Bij een complete levering richt de levertijd zich naar het artikel met de langste levertijd.

    Ik heb het zendingsnummer van mijn bestelling nodig.

    Het zendingsnummer vind je in jouw e-mail met de verzendbevestiging. In de regel wordt het trackingnummer op de dag van verzending rond 18.00 uur geactiveerd en kan je de zending volgen. Indien je vragen hebt over jouw zending, kan je hier met ons contact opnemen.

    Kan ik mijn levering volgen?/ Waar vind ik mijn actuele leverstatus?

    Het volgen van zendingen is mogelijk bij alle vervoerders. De link om de status van jouw zending te kunnen volgen, krijg je per e-mail in de verzendbevestiging.

    Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel werd geleverd?

    Indien je een verkeerd artikel hebt ontvangen, kan je dit aan ons terugsturen. Meld de retourzending aan via ons retourzendingsportaal. Geef de reden "verkeerd artikel" aan en meld je bij onze klantenservice.

    Betalingsmogelijkheden

     Betalingsmogelijkheden

    iDEAL: Bij het gebruik van iDEAL word je tijdens het betalingsproces doorgestuurd naar de betaalomgeving van je eigen bank. Je kunt iDEAL gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Met iDEAL wordt het bedrag direct van je rekening afgeschreven.

    Creditcard: Direct online per creditcard betalen. Wij accepteren Mastercard, Visa en American Express.

    Klarna: Met de betaaloptie Klarna kan je het factuurbedrag eenvoudig binnen 30 dagen betalen. De factuur kan je gemakkelijk in de Klarna-app of online betalen. Afhankelijk van de individuele kredietwaardigheid kan de beschikbare winkelwagenwaarde variëren. Als je artikelen wilt retourneren, kan je heel eenvoudig jouw retourzendingen markeren in de Klarna-app om de factuur te pauzeren totdat de retourzendingen zijn afgewikkeld. Klarna actualiseert jouw factuur zodra de artikelen bij de fabrikant zijn aangekomen.

    PayPal: Een snelle en volledig veilige oplossing om al uw aankopen in enkele klikken te betalen.

    Hoe ontvang ik mijn factuur?
    Na jouw bestelling ontvang je een bericht per e-mail met de factuur in de bijlage.
    Kan ik mijn factuuradres nog wijzigen?
    Het bij de bestelling genoemde factuuradres wordt automatisch verwerkt en kan niet meer gewijzigd worden.
    Mocht er toch een fout ingeslopen zijn, stuur ons dan een kort berichtje met het juiste factuuradres en we sturen je een factuurcorrectie.
     
    Betaling per creditcard
    In de webshop kan je makkelijk en veilig met jouw creditcard betalen.
    De overdracht van jouw gegevens wordt daarbij door een veilige SSL-verbinding beschermd. Het 3D Secure-proces van Mastercard (Mastercard Identity Check) en Visa (Verified by Visa) zorgt voor extra veiligheid door de zogenaamde "tweefactorauthenticatie".
    Betaling via Klarna aankoop op rekening

    Met de Klarna factuurbetaalmogelijkheid kan je het factuurbedrag eenvoudig binnen 30 dagen achteraf voldoen.
    De factuur kan je makkelijk in de Klarna-app vinden en online betalen. Afhankelijk van de individuele kredietwaardigheid kan de beschikbare winkelwagenwaarde variëren.
    Als je artikelen wilt retourneren, kan je eenvoudig jouw retourzendingen markeren in de Klarna-app om de factuur te pauzeren totdat de retourzendingen zijn afgewikkeld. Klarna actualiseert jouw factuur zodra de artikelen bij de fabrikant zijn aangekomen.

    Directe bankoverschrijving: Als je met Klarna directe bankoverschrijving betaalt, kan je heel eenvoudig, snel en veilig met jouw online bankgegevens betalen. Geheel zonder registratie. 
    Welke betaalmethoden zijn er?
    In de Festool webshop kan je met creditcard (Visa en MasterCard), PayPal, iDEAL en Klarna (directe bankoverschrijving, automatische incasso, betaling in termijnen en op rekening) betalen. We vragen echter jouw begrip dat we ons het recht voorbehouden om in individuele gevallen bepaalde betaalmethoden uit te sluiten. 
    Hoe vindt de terugbetaling plaats?
    Jouw terugbetaling ontvang je via dezelfde weg als de betaling. Als je bijvoorbeeld met creditcard hebt betaald, dan wordt het betreffende bedrag op jouw creditcardrekening teruggeboekt. 
    Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
    Zodra jouw retourzending bij ons is aangekomen, ontvang je een e-mailbevestiging van de ontvangst van het artikel. Nadat het artikel is gecontroleerd, ontvang je een aparte e-mail met nadere informatie over jouw terugbetaling. Indien je nog vragen hebt, kan je contact opnemen met onze klantenservice.

    Bestellingen retourneren

    package
    • 30 dagen recht van retour: Voor alle producten die je bij onze webshop koopt, bieden wij een vrijwillig recht van retour van 30 dagen vanaf de ontvangst van het artikel.
    • Retourzendingen: Artikelen kan je via ons retourportaal eenvoudig en gemakkelijk terugsturen.
    • Retourzendingen van accu’s: Wil je een accu-product of een groot artikel terugsturen? Neem hiervoor dan contact op met onze klantenservice.
    Klik hier voor ons retourzendingsportaal
    Kan ik één artikel ruilen?
    Een directe ruil van artikelen is helaas niet mogelijk. Meld jouw retourzending aan via het retourzendingsportaal en geef een nieuwe bestelling op.
    Ik wil één of meer artikelen terugsturen. Hoe moet ik dat doen?

    Bij Festool gaan we bij aankopen in onze webshop op www.festool.nl verder dan het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen en geven 30 dagen de mogelijkheid om te retourneren.

    Als je van dit retourrecht gebruik wilt maken en de artikelen kosteloos geheel of gedeeltelijk wilt terugsturen, volg dan deze procedure:

    1. Zoek eerst je bestelnummer (en de postcode) van het bezorgadres
    2. Log in op ons retourportaal
    3. Selecteer de bestelling waarvoor je een artikel wilt retourneren
    4. Selecteer het artikel dat je wilt retourneren en de reden voor het retourneren
    5. Kies de verzendpartner die de retourzending verzorgt (DPD, DHL of UPS)
    6. Plaats het onbeschadigde artikel stevig in een doos zoals je het artikel ook hebt ontvangen en sluit het zorgvuldig af.
    7. Druk het retourlabel af en plak het zichtbaar op het pakket
    8. Breng het pakket naar een DPD parcelshop, DHL ServicPoint of UPS Access Point
    9. Zodra we jouw retourzending hebben ontvangen, controleren we deze en na goedkeuring betalen we je zo snel mogelijk terug.
    Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
    Zodra jouw retourzending bij ons is aangekomen, ontvang je een e-mailbevestiging van de ontvangst van het artikel. Nadat het artikel is gecontroleerd, ontvang je een aparte e-mail met nadere informatie over jouw terugbetaling. Indien je nog vragen hebt, kan je contact opnemen met onze klantenservice.
    Retourzendingen van accu's
    In het algemeen zijn alle accu's, inclusief lithium-ion accu's, wettelijk geclassificeerd als gevaarlijke goederen. Elk transport van gevaarlijke goederen, inclusief alle accu's, is onderworpen aan de speciale voorschriften van de Wet Gevaarlijke Goederen. Deze voorschriften bevatten speciale vereisten voor verpakking, etikettering en transport. Dit geldt ook als u lithium-ion accu's aan ons wilt retourneren (bijvoorbeeld als u als consument gebruikmaakt van jouw wettelijke herroepingsrecht of ons vrijwillige retourrecht). Omdat de regelgeving voor gevaarlijke goederen zeer complex is en we het jou graag gemakkelijk willen maken, vragen we je de instructies voor het retourneren van batterijen en machines met batterijen zorgvuldig te lezen en op te volgen. Je vind de instructies hier.
    Hoe gooi ik gebruikte accu's weg?
    Volgens de Batterijwet moet je het volgende in acht nemen bij het weggooien van accu's:

    Aangezien onze zendingen accu's kunnen bevatten, zijn wij volgens de Nederlandse wet op batterijen (BattG) verplicht je te informeren dat accu's niet met het huisvuil mogen worden weggegooid. Je bent wettelijk verplicht om gebruikte accu's in te leveren. Gebruikte accu's kunnen schadelijke stoffen bevatten die het milieu of uw gezondheid kunnen schaden als ze niet op de juiste manier worden opgeslagen of verwijderd. Ze bevatten echter ook belangrijke grondstoffen (zoals ijzer, zink, mangaan of nikkel) en kunnen worden gerecycled. Je hebt twee mogelijkheden om gebruikte accu's weg te gooien: Je stuurt de accu's na gebruik naar ons terug of je levert ze gratis in in de directe omgeving (bijv. bij verkooppunten of gemeentelijke inzamelcentra). Inlevering bij verkooppunten is beperkt tot de gebruikelijke hoeveelheden voor eindgebruikers en gebruikte accu's die de distributeur als nieuwe accu's in zijn assortiment heeft of heeft gehad.
    Waar moet ik op letten bij het weggooien van elektronische en elektrische apparaten?
    Wij voldoen aan de verplichtingen van de Nederlandse wet op elektrische- en elektronische apparatuur en willen jou als klant wijzen op het volgende:

    Oude elektrische apparaten mogen niet samen met het huishoudelijk afval worden weggegooid. Consumenten zijn verplicht om ze correct en gescheiden van het huishoudelijk afval te verwijderen. Om dit duidelijk te maken zijn alle nieuwe elektrische- en elektronische producten die op de markt worden gebracht sinds 2005, voorzien van het symbool van een doorgekruiste vuilnisbak als zichtbaar teken van zuinig omgaan met hulpbronnen en milieubescherming.

    Je hebt de mogelijkheid om oude elektrische apparaten naar een geschikt inzamelpunt in een winkel of gemeente te brengen. Je kunt je oude apparaten ook gratis inleveren bij ons verzendmagazijn:


    Festool Nederland B.V.
    Coenecoop 2 G
    2741 PG WADDINXVEEN
    Nederland


    Gooi batterijen en accu's weg zoals beschreven onder "Informatie over de batterijwet". Voor apparaten met gegevensopslag bent u verplicht persoonlijke gegevens te verwijderen.
    Kan ik meerdere bestellingen tezamen terugsturen?
    Het kan gebeuren dat je bij een bestelling meerdere pakketten van verschillende postbezorgers ontvangt. Verstuur aparte pakketten ook gescheiden terug via de betreffende postbezorger.
    Kan ik één artikel bij een Festool-dealer teruggeven?
    Nee, de teruggave van online bestelde artikelen kan niet bij een Festool-dealer teruggegeven worden.
    Moet ik verzendkosten betalen als ik een artikel terugstuur?
    Festool neemt de kosten voor de retourzending voor zijn rekening als je de retourzending aanmaakt via het retourzendingsportaal en het daar beschikbare retourzendingslabel voor de retourzending gebruikt. Dit geldt alleen als het artikel binnen 30 dagen na ontvangst van het artikel geretourneerd wordt.
    Hoe lang kan ik een artikel terugsturen?
    Als je niet tevreden bent over een besteld artikel, kan je dit binnen jouw 30 dagen retourrecht aan ons terugsturen. Meld de retourzending hiervoor aan via ons retourzendingsportaal.
    Waar vind ik de retourzendingsbon/het retourzendingslabel?
    Ga naar het retourzendingsportaal en selecteer de product(en) die je retour wilt sturen. Festool stuurt je vervolgens een retourlabel per e-mail.  
    In welke staat moet het product zijn opdat ik het kan terugsturen?
    Voor alle producten die je bij ons koopt, bieden wij een vrijwillig recht van retour van 30 dagen vanaf de ontvangst van het artikel. Stuur daarvoor eenvoudig het origineel verpakte, onbeschadigde en volledige artikel met een geschikte verpakking binnen 30 dagen na ontvangst aan ons terug.
    Informatie over herroeping

    Als je een consument bent, dan kan je het volgende herroepingsrecht uitoefenen:

    Je heb het recht om deze overeenkomst binnen dertig dagen zonder opgave van redenen te herroepen. 
    Meer informatie over herroeping vind je hier.

    Voordelen van jouw persoonlijke MyFestool account

    • Snelle, eenvoudige aankoop dankzij al geregistreerde gegevens
    • Beheer van al jouw Festool machines en persoonsgegevens
    • Besteloverzicht/-status en notitieblokfunctie
    • Snel zoeken naar passende accessoires en reserveonderdelen
    • Opdracht geven en volgen van reparaties
    • En nog meer exclusieve voordelen
    Meer te weten komen

    Heb je nog meer vragen over machines, services of bestellingen?

    Bezoek dan ons serviceportaal en vind meer informatie over MyFestool, Garantie all-inclusive en de volledige reparatie, of neem contact op met onze klantenservice. 

    Customer Service